Virtueel Assistent Nancy vertelt hoe ze als freelancer haar vleugels uitslaat

Virtueel Assistent Nancy

Auteur: Ioana Merola

Als Customer Success Angel en Marketing & Training Angel brengt Ioana Merola een aanstekelijke energie naar het Office Angels team. Met haar creatieve geest en gestructureerde aanpak weet ze als geen ander hoe ze zowel Angels als klanten kan inspireren en begeleiden. Als auteur van "En nu is het aan u" (2024) deelt ze niet alleen haar expertise, maar ook haar passie voor groei en ontwikkeling. Sinds het najaar van 2024 zet ze haar talent in om de stem van Office Angels te versterken en Angels te helpen excelleren in hun rol, waarbij ze haar enthousiasme perfect weet te combineren met een doelgerichte aanpak.


28/02/2025



“Deel uitmaken van dit geweldige team geeft me gewoon vleugels.”

Wij interviewden virtueel assistent Nancy, een zelfbenoemde spring-in-’t-veld met een schat aan ervaring. Na jaren in loondienst te hebben gewerkt, zette ze onlangs de stap naar voltijds freelancer. Met haar mix van commerciële en administratieve vaardigheden brengt ze een unieke combinatie van talenten naar de Office Angels familie. Benieuwd hoe Nancy haar overstap naar het leven als virtueel assistent freelancer heeft ervaren en wat haar drive is? Je leest het in dit interview.

Zou je allereerst iets meer over jezelf kunnen vertellen?

Hoewel er intussen al 56 jaar op de teller staat, noem ik mezelf nog graag een spring-in-’t-veld. Geboren en getogen in Brabant, opgegroeid in Limburg maar nu wonend in de Antwerpse Kempen maakt dat ik een goeie mix ben van de drie provincies: het werkpaard uit Brabant, de zachtheid van het Limburgse en het gezond boerenverstand uit de Kempen.

Mijn voornaamste hobby is naaien. Eigen kleding of tassen maken geeft mij de nodige rust, hierin kan ik me echt verliezen. Verder lees ik graag en ga ik liefst wat vaker op reis.

Mijn professionele loopbaan startte ik als receptioniste in een hotel, na mijn studies Toerisme een logische keuze. Dit veranderde al snel naar commercieel binnendienstmedewerker. Op een bepaald ogenblik heb ik de switch gemaakt naar werk “achter de schermen” via een job als directie-assistente/persoonlijk assistente, en dat is tot op heden min of meer zo gebleven. De combinatie commercieel-administratief ligt mij het best.

Nancy

Hoe ben je bij Office Angels terechtgekomen?

Mijn verhaal bij de Angels begon ergens midden december na een eerste kennismakingsgesprek met Vincent. Dat gesprek kwam er nadat ik hem zelf had gecontacteerd. Via een post op Facebook die geplaatst was door Ioana vernam ik het bestaan van Office Angels.

“Als nieuwbakken freelancer was ik op zoek naar nieuwe kanalen om opdrachten te zoeken en te vinden. Office Angels kende ik nog niet, dus was de stap snel gezet om hen te contacteren… et voilà, here we are!”

Wat betekent het voor jou persoonlijk om een Angel te zijn?

Als Office Angel voel ik mij vooral heel welkom in één grote familie van freelancers. Wat voor mij vooral belangrijk is, is dat iedereen naar waarde wordt geschat en ook zijn eigenheid behoudt.

De grote sterkte van Office Angels zit hem in de persoonlijke aanpak en het SAMEN werken, ieder binnen zijn eigen domein. Ik ben ervan overtuigd dat deel uitmaken van de Angels je kansen geeft om meer potentieel uit jezelf te halen en dingen naar boven te toveren waarvan je niet wist dat ze er zaten.

Wat waren je grootste uitdagingen als virtueel assistent?

De voor mij grootste uitdaging tot nu toe was de overstap van een job in loondienst naar een toch wel onzekerder bestaan als freelancer. Of en wanneer je opdrachten zal hebben blijft altijd de onzekere factor.

“Voor mij is dit echter de beste beslissing ooit geweest, je moet tenslotte altijd je dromen en je hartje volgen. Wanneer dat wat je graag doet niet meer als werken voelt, is het doel bereikt volgens mij. Wat mij bovendien opvalt is dat nu alle puzzelstukjes in elkaar vallen.”

Kun je een moment beschrijven waarop je echt impact maakte bij een klant?

Jaren geleden, ik werkte toen als commercieel binnendienstmedewerkster in een bouwbedrijf, was een klant heel ontevreden over een foutieve levering. Volgens hem lag de fout bij ons, volgens mij lag de fout bij hemzelf. Na ettelijke bijzonder boze telefoontjes waarbij er geen oplossing werd gevonden ondanks meerdere voorstellen, heb ik na een korte verwittiging de lijn gewoon ingegooid.

Ik zei tegen mezelf: “Ik wens niet langer als een hond behandeld te worden.” In plaats daarvan wilde ik een constructieve oplossing. Ik heb de klant uiteindelijk zelf teruggebeld, hem een voorstel gedaan tot oplossing en dat heeft hij aanvaard. Binnen 24 uur was het probleem opgelost en nadien heb ik nooit een betere en trouwere klant gehad dan hij. Doel bereikt dus.

Freelancer

Wat waardeer je het meest aan de bedrijfscultuur van Office Angels?

De openheid, de samenhorigheid, het familiale gevoel. En dan de contactmomentjes drie keer per week die je telkens up-to-date houden over de stand van zaken overal. Zo blijven we toch in contact met de collega’s die we anders niet zo vaak zouden zien of horen.

“De aanpak bij Office Angels is veel persoonlijker en mensgerichter. Alles is veel vollediger onderbouwd, gestructureerder en in detail uitgewerkt.”

Wat maakt volgens jou het verschil tussen Office Angels en traditionele uitzendbureaus of freelanceplatformen?

De traditionele uitzendbureaus of freelanceplatformen zijn veel afgevlakter, werken dikwijls alleen online, zijn slecht in degelijke communicatie en hebben weinig interessante opdrachten in de aanbieding. Ze bieden geen meerwaarde.

Bij Office Angels heb je de connect-momenten drie keer per week, het Angels café, de Academy … Toch allemaal zaken die maken dat je telkens in contact blijft met de ganse groep en je je aangesloten voelt bij een familie.

Hoe ervaar je de balans tussen zelfstandigheid en teamwork binnen Office Angels?

Die balans zit perfect: je kan je werk perfect uitvoeren als freelancer binnen de door jou gekozen domeinen, maar toch heb je een team rondom jou dat indien nodig op alle vlakken kan ondersteunen.

Welk advies zou je geven aan nieuwe Angels die net starten?

Durf te springen, durf je vleugels te spreiden en je talenten te ontdekken. Dan valt alles uiteindelijk op zijn plaats.

Waar zie jij jezelf over drie jaar binnen Office Angels?

Ik zie mezelf ook wel als Customer Success Angel, of iemand die jonge starters kan begeleiden op het pad naar en van zelfstandigheid. Tot vandaag ben ik vanaf de dag van onboarding al trots geweest om deel uit te maken van de Angels. Deel uitmaken van dit geweldige team geeft een mens gewoon vleugels!


Ben je ondernemer en zou je graag met een Virtueel Assistent van Office Angels aan de slag willen gaan?

Plan dan een vrijblijvende afspraak in of lees hier meer over onze Virtueel Assistent diensten bij Office Angels. Ontdek hoe onze angels jouw bedrijf vleugels geven, zodat jij kan focussen op ondernemen.

we are angels

Ongetwijfeld wil je deze ook lezen…

0 Comments

Submit a Comment