+3215151860 hallo@officeangels.be

Efficiënter omgaan met je administratie in 5 tips.

We geven je verschillende tips om jouw administratie efficiënter te organiseren.

Auteur: Vincent Van Leemputten

Vincent Van Leemputten is ondernemer sinds 2008 en is Aartsengel bij Office Angels, zijn vijfde project. Hij heeft al drie van zijn bedrijven met succes verkocht. In 2023 werd zijn inzet samen met het Office Angels-team erkend toen ze de titel UNIZO Beloftevolle Kmo van Vlaams-Brabant en Brussel wonnen.

23/09/2022

Wil je efficiënter omgaan met je administratie? Dat is zeker een goed idee! Er zijn veel manieren waarop je dit kunt doen, en in dit blogartikel bespreken we er 5. We beginnen met het bespreken van software die kan helpen bij het efficiëntere werken, en daarna gaan we over tot het outsourcen van administratieve taken. Doe je voordeel met deze tips en ervaar hoe gemakkelijker het leven kan zijn als alles op orde is!

1. Centraliseer jouw administratie

Wij raden aan dat je je taken zoveel mogelijk centraliseert met software. Dit maakt het overzichtelijker en zorgt ervoor dat je efficiënter kunt werken. Er zijn veel verschillende soorten software beschikbaar, en je kunt er vaak een gratis proefversie van downloaden om uit te proberen of het iets voor je is. Office 365 van Microsoft is hier een goed voorbeeld, waar je heel veel apps en Sharepoint kunt gebruiken. Dit zal je helpen bij het efficiënt beheren van je administratie. Daarnaast zijn er veel andere opties beschikbaar, dus bekijk goed wat het beste bij je past en maak hier gebruik van!

2. Besteed uit waar je geen kennis van hebt

Hoewel software een geweldige manier kan zijn om je administratie efficiënter te beheren, is het niet altijd het allesomvattende middel. Soms is het nodig om bepaalde taken uit te besteden om ze sneller en nauwkeuriger gedaan te krijgen. Je kunt bijvoorbeeld overwegen om een Virtuele Assistent in te huren om te helpen met sommige van je administratieve taken. Dit kan een geweldige manier zijn om wat van de druk weg te nemen, zodat je je op andere dingen kunt concentreren. Er zijn veel verschillende soorten Virtuele Assistenten beschikbaar, dus doe je onderzoek en zoek er een die bij je past. Je zult blij zijn dat je dat gedaan hebt!

3. Plan jouw taken in

Als je efficiëntere resultaten wilt behalen, dan is het belangrijk om je administratieve taken goed in te plannen. Maak een schema of lijst met alle taken die je moet doen, en probeer hier zo goed mogelijk aan te voldoen. Door je hieraan te houden, zal je merken dat je veel efficiënter werkt en dat alles op orde is!

4. Outsourcing is meestal goedkoper dan staffing

Leer werk uitbesteden. Het geeft je flexibiliteit en het is een pak goedkoper dan personeel aanwerven. Je kunt bijvoorbeeld denken aan het uitbesteden van administratieve taken of het inhuren van een Virtuele Assistent. Door dit te doen, zal je merken dat je veel efficiënter werkt en dat alles op orde is! Het uitbesteden van administratieve taken aan specialisten is een goede manier om deze efficiënter uit te voeren. Zo weet je zeker dat de werkzaamheden juist en efficiënt worden verricht, en dat jij er geen omkijken naar hebt. Er zijn verschillende bedrijven die zich hierin specialiseren. Lees zeer ook ons stuk over Teams as a Service.

5. Ga digitaal met jouw boekhouding

Als je op zoek bent naar meer efficiëntie als het gaat om je boekhouding, dan zijn er veel dingen die je kunt doen. Met de juiste hulpmiddelen wordt het beheren van je financiën veel gemakkelijker! Zoek een samenwerking met een boekhouder dat volledig digitaal gaat. Dat bespaart jou tijd en geld. Zo kan je zelf al een heel groot deel van jouw administratie en boekhouding doen, en heb je snel een duidelijk overzicht van facturen die je nog moet betalen of die reeds betaald zijn. Wil jij ook digitaal gaan met jouw boekhouding en facturatie? Lees zeker het artikel over het softwarepakket Billit.

Registreer je hier voor een gratis Billit Account

Tegenwoordig rekenen boekhouders tussen de € 70,00 en € 90,00 EUR voor secretarieel werk. Dus als je digitaal gaat en je zou zelf de facturen inboeken, dan heb je al een grote kost per maand dat van jouw bord afvalt. Je bent trouwens ook goedkoper als je zou werken met bedrijven zoals Office Angels die voor jou het secretariële werk overnemen en efficiënter omgaan met je administratie. Bekijk onze prijzen.

Ongetwijfeld wil je deze ook lezen…

0 Comments

Submit a Comment